Ressugen

http://www.haparanda.se/images/18.72881f1c111b0ac49a58000856/jordglob2.jpgJag satt och tittade på olika resesajter igår och oj va sugen jag blev på att resa! Nu var det över ett år sedan vi var i Thailand. Men jag får längta ett tag till. I september bär det av söderut.
 
I sommar har vi fått lov att låna mamma och pappas fina husbil en vecka. Det är jättemysigt, som att åka runt i sitt lilla hus. Perfekt om man är hemkär och inte är så noga med att bo på (olika) hotell. Nu är frågan bara- vart ska vi åka? Jag har föreslagit Danmark och Öland/Gotland. Anders vill till Norge (Hardangervidda) eller till Tyskland (zzzzz...hilfe).
Tindra har redan varit med på semesterresor utomlands flera gånger och hon ska naturligtvis även med i höst. Då kan jag tycka att det är viktigt att hon får se Sverige också. Jag har till exempel aldrig varit på Gotland, med däremot på Barbados flera gånger, i Thailand osv... Förra sommaren var vi i Kolmården och på Astrid Lindgrens värld, Vimmerby, året innan i Rättvik (bodde vid siljans strand), Dalhalla (Rhapsody in Rock), Falun (gruvorna). Tindra har, precis som jag och Anders, tyckt om de där resorna. Så vi får se vad det blir. Tipsa gärna :)

Nu ska jag titta på nyheterna
Kram kram
Emelia 

Kommentarer

Fyll i för att kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig till nästa gång!

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar till Emelia:

Trackback
RSS 2.0